ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΟΜΝΙΑ
Ø ΑΡΧΑΡΙΩΝ/ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΩΝ (16+)
Ø ΕΦΗΒΩΝ (11-16)
Ø ΠΑΙΔΙΚΟ (6-11)
(Στα τμήματα αρχαρίων
και προχωρημένων, διδάσκονται τα ίδια μαθήματα με διαφορετικό βαθμό δυσκολίας
και απαιτήσεων.)
Υποκριτική
(αρχαρίων/προχωρημένων/εφήβων)
Πώς προσεγγίζω ένα κείμενο ποιητικό ή θεατρικό; Ποια είναι η
αφετηρία μου και ποιος ο στόχος; Τι παρεμβάλλεται ενδιάμεσα; Εγώ
δημιουργώ το ρόλο ή ο ρόλος με καλεί να τον υποδυθώ; Η μήπως η αλήθεια είναι κάπου ανάμεσα; Τις
απαντήσεις θα τις ανακαλύψουμε μαζί στο μάθημα, στο ταξίδι…
Αυτοσχεδιασμός
(αρχαρίων/προχωρημένων/εφήβων)
Βασικές αρχές του αυτοσχεδιασμού. Πώς μιμούμαι και αναπαράγω
μια κατάσταση της καθημερινότητας με μόνο εργαλείο το σώμα μου; (Παντομίμα) Πώς εκφράζω άλλες έννοιες
όπως νερό, φωτιά, νίκη, εγκλεισμός ή συναισθήματα όπως λύπη, οργή, χαρά; Ένας δρόμος εξερεύνησης και
εμβάθυνσης στις βασικές λειτουργίες των εργαλείων του σκηνικού σώματος.
Ένας δρόμος που ξεκινάει από μέσα και
οδηγεί προς τα έξω, προς την έκφραση,
την επικοινωνία, τη δημιουργία…
Κινησιολογία
(αρχαρίων/προχωρημένων/εφήβων)
Εξερευνούμε τα μονοπάτια της κίνησης και της ακινησίας. Ένα σώμα
μη αποσπασματικό, ένα σώμα σε ολότητα, σε σύνδεση με τον εαυτό του, ικανό να
υπάρξει επί σκηνής, ζωντανό κύτταρο, ανοιχτός πομπός και δέκτης. Ένα
δοχείο τόσο γεμάτο και συγχρόνως τόσο άδειο έτοιμο να δεχτεί, να απορροφήσει, να μεταλλαχτεί, να εκπέμψει, να επικοινωνήσει, να συν-κινήσει
και να δημιουργήσει. Αυτοέλεγχος, πειθαρχία, συγκέντρωση, σωστός χειρισμός
των εκφραστικών μέσων μας. Μέσα από ασκήσεις χαλάρωσης, ενδυνάμωσης, ισορροπίας, δόμησης
και αποδόμησης. Ρυθμοί, ταχύτητες,
ποιότητες θα μας απασχολήσουν.
Ορθοφωνία
(αρχαρίων/προχωρημένων/εφήβων)
Η ορθή χρήση του φωνητικού οργάνου. Μέσα από την αναπνοή, την άρθρωση και την τοποθέτηση της
φωνής. Ασκήσεις αναπνοής που ενεργοποιούν και ενδυναμώνουν το διάφραγμα.
Εργασία πάνω στην καθαρή και σαφή εκφορά των φθόγγων και των φωνημάτων.
Εξερεύνηση των ηχείων στο σώμα και τις διαφορετικές ποιότητες ήχου που μπορούν
να παραχθούν. Παιχνίδι με τα ηχοχρώματα και τα σημεία πρόσκρουσης του
εκπνεόμενου αέρα.
Θεατρικό παιχνίδι
(εφήβων/παιδικό)
Στόχος του θεατρικού παιχνιδιού είναι τα παιδιά μέσα από τα
εργαλεία και τις δυνατότητες του θεάτρου, να
διερευνήσουν και να ανακαλύψουν τον κόσμο γύρω τους, αλλά και
να βρουν την δική τους θέση μέσα σε αυτόν. Πρόκειται για μια διαδικασία
ανακάλυψης και γνώσης μέσα από την καλλιέργεια της δημιουργικής
φαντασίας. Σκέφτονται,
συνυπάρχουν, αλληλεπιδρούν, ανακαλύπτουν, εκφράζονται, εμβαθύνουν και χαίρονται
μέσα σε μια διαδικασία που ξεκινάει από διάφορα ερεθίσματα, όπως μια ιστορία,
ένα ποίημα, ένα διήγημα, ένα τραγούδι, μια παράσταση, μια φωτογραφία, μια
εικόνα… Το παιχνίδι, η κίνηση του σώματος, η σιωπή και η παύση, η φωνή, ο
αυτοσχεδιασμός και ο ρόλος θα δώσουν στο κάθε παιδί την ικανοποίηση,
της εκτόνωσης και της δημιουργικής
έκφρασης, βοηθώντας το παράλληλα να στραφεί προς τον εαυτό του, αλλά και
προς την ομάδα. Θα μάθει τις έννοιες της ομαδικότητας, της επικοινωνίας,
της συν-δημιουργίας ,και εντέλει ότι αποτελεί μέρος ενός συνόλου, μιας
ευρύτερης θεατρικής οικογένειας μέσα στην οποία θα νιώθει ασφαλής και αποδεκτός
και θα ενθαρρύνεται να ξεδιπλώσει τις πτυχές της προσωπικότητάς του με τρόπους
δημιουργικούς και ευχάριστους κατά τα χρόνια της ανάπτυξής του, μέσα από τη
σκηνική πραγμάτωση του θεατρικού παιχνιδιού.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του
έτους θα πραγματοποιηθούν σεμινάρια σχετικά με το θέατρο όπως υποκριτική,
μουσική, performance,
ιστορία θεάτρου κ.ά. ως συμπληρωματική εκπαίδευση για τους σπουδαστές του
εργαστηρίου σε μειωμένη γι’ αυτούς τιμή.
Υπεύθυνη εργαστηρίου OMNIA:
Ελεονώρα Αϊβαζίδου
Αμύντα 7 Τ.Κ. 54631 ΘΕΣ/ΝΙΚΗ
Τηλέφωνο: 6997 165761
No comments:
Post a Comment