Thursday, 27 February 2020

Σεμινάριο Υποκριτικής-Ματωμένος Γάμος (Λόρκα)


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ 
με τον Νίκο Σακαλίδη

«Μόνο το μυστήριο μας κάνει να ζούμε. Μόνο το μυστήριο»

(Μία προσέγγιση στο ποιητικό θέατρο του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα με αφορμή
το έργο του «Ματωμένος γάμος»)

Μία διερεύνηση του ποιητικού σύμπαντος του μεγάλου Ισπανού ποιητή του 20 ου αιώνα, έτσι όπως αποτυπώνεται στην τρίπρακτη τραγωδία του «Ματωμένος γάμος», που για πολλούς θεωρείται το αριστούργημά του. Τα αιώνια θέματα του Έρωτα και του Θανάτου, του Πάθους και της Εκδίκησης, της σύγκρουσης των κοινωνικών συμβάσεων και του ενστίκτου κυριαρχούν στο έργο, αποτελώντας τις βάσεις των προβληματισμών του Ποιητή. Ο Λόρκα, που κατόρθωσε να συγκεράσει τον λαϊκό λυρισμό με τον ποιητικό υπερρεαλισμό σε όλο του το έργο, στα μεγάλα δράματά του συνδυάζει ανεπανάληπτα το πραγματικό με το συμβολικό και πετυχαίνει, μέσω της αφαίρεσης,την αναγωγή στο δραματικά απολύτως αναγκαίο, κάτι που αποτελεί πρόκληση για τη σκηνική τους πραγμάτωση.
Στο σεμινάριο θα γίνει μια γενική εισαγωγή στη ζωή και στο έργο του Λόρκα, μια ειδική στο «Ματωμένο γάμο» στην απόδοση του Νίκου Γκάτσου και μια απόπειρα απόδοσης σκηνών από το έργο.

ΠΟΥ: εργαστήρι θεάτρου OMNIA
Αμύντα 7 (πλησίον ρωμαϊκής αγοράς)
Επικοινωνία: 6997165761
omniatheater.blogspot.com

ΠΟΤΕ: Σάββατο 7 Μαρτίου (15:30-18:30) & Κυριακή 8 Μαρτίου (14:00-19:00)

Σύνολο 8 διδακτικές ώρες
Κόστος συμμετοχής 100 ευρώ
Αιτήσεις συμμετοχής μέχρι Πέμπτη 5 Μαρτίου!



Βιογραφικό
ΝΙΚΟΣ ΣΑΚΑΛΙΔΗΣ









Γεννήθηκε στον Πειραιά. Απόφοιτος του Πολιτικού Τμήματος της Νομικής Σχολής
του Πανεπιστημίου Αθηνών και της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης-Κ.
Κουν. Ασχολήθηκε με το φοιτητικό θέατρο.
Ως ηθοποιός συνεργάστηκε με θιάσους της Αθήνας (Θέατρο Τέχνης, Αθηναϊκό
Θέατρο, Εποχή), του Πειραιά (Θέατρο του Πειραιά) και της περιφέρειας (ΔΗΠΕΘΕ
Καλαμάτας και Πάτρας).
Σκηνοθέτησε αρχαίο δράμα και κωμωδία (Ευριπίδης, Πλαύτος), σύγχρονο ελληνικό
ρεπερτόριο (Μελά, Ρίτσο, Μάτεσι, Λυμπεράκη, Σπηλιώτη, Μουρσελά, Μέντη κ.α.),
ξένο κλασικό ρεπερτόριο (Γκολντόνι, Μαριβώ, Κλάιστ, Μυσέ, Μπαλζάκ, Ίψεν),
σύγχρονο ξένο ρεπερτόριο (Ζαρύ, Κάφκα, Λόρκα, Ουίλιαμς, Πίντερ, Κολτές,
Μπέρνχαρντ κ.α.), όπερα (Μότσαρτ) και χοροθεατρικές παραστάσεις στην Αθήνα
(Θέατρο Έρευνας, Στούντιο Ιλίσια, Αλεξάνδρεια, Αλκμήνη, Φούρνος, Πρόβα κ.α.),
στη Θεσσαλονίκη (ΚΘΒΕ, Χοροθέατρο και Όπερα Θεσσαλονίκης, Θέατρο Τέχνης
Ακτίς Αελίου), στην περιφέρεια (ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, Σερρών, Καβάλας, Κέρκυρας,
Λάρισας, Κομοτηνής κ.α.) και στο εξωτερικό (Καναδάς, Βενεζουέλα).
Έχει διδάξει υποκριτική και αυτοσχεδιασμό σε σχολές και εργαστήρια, όπως και
στη Δραματική Σχολή του ΚΘΒΕ, της οποίας διετέλεσε Αναπληρωτής Διευθυντής, κι
έχει οργανώσει και διδάξει σε σεμινάρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Καναδάς,
Βενεζουέλα, Βραζιλία).
Υπήρξε εξωτερικός παραγωγός ραδιοφωνικών εκπομπών στο Πρώτο και στο Τρίτο
Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας με θέματα τον κινηματογράφο, το βίντεο
και την ποίηση.
Ασχολήθηκε για πολλά χρόνια με τη μετάφραση (έργα των Πίντερ, Ουίλιαμς,
Μπρουκ, Ντάρελ, Μαν Γιούαν κ.α.) και συνεργάστηκε με το Ευρωπαϊκό Εργαστήρι
Μετάφρασης, με έδρα την Ορλεάνη, ως υπεύθυνος για το ιρλανδικό θέατρο.
Διετέλεσε Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής και του Θεάτρου
Τέχνης Ακτίς Αελίου με έδρα τη Θεσσαλονίκη.



Wednesday, 12 February 2020

Ο ΘΕΡΙΣΤΗΣ 刈り手


刈り
Ο ΘΕΡΙΣΤΗΣ


Η performance βασίζεται στο θεατρικό έργο  «Atsumori», του Zeami Motokiyo.


Μετάφραση*/Προσαρμογή/Αφήγηση: Ελεονώρα Αϊβαζίδου

Shakuhachi/Πνευστά: Αλέξανδρος Αϊβαλιώτης

Χορός: Ευανθία Σωφρονίδου


                    23/2 
                                           20:00 
OMNIA Εργαστήρι θεάτρου
T. 6997165761
Αμύντα 7, (πλησίον ρωμαϊκής αγοράς)
omniatheater.blogspot.com
https://www.facebook.com/Omniatheater18/
*Από την Αγγλική μετάφραση του Royall Tyler)

Monday, 27 January 2020

Εργαστήριο φωνητικής και θεατρικού τραγουδιού


Το εργαστήρι θεάτρου OMNIA ανακοινώνει την έναρξη 
πεντάμηνου (Φεβρουάριος-Ιούνιος) κύκλου εργαστηρίου 
Φωνητικής και Θεατρικού τραγουδιού. 


Κάθε Τετάρτη 6-8μ.μ.

Το εργαστήριο αφορά σε επαγγελματίες/ερασιτέχνες ηθοποιούς, σπουδαστές δραματικών σχολών, τραγουδιστές, εκφωνητές, εκπαιδευτικούς, performers και σε όποιον ενδιαφέρεται να εξερευνήσει τη χρήση και τη λειτουργία του αναπνευστικού και φωνητικού του μέσου.



Το φωνητικό σύστημα αποτελείται από τις φωνητικές χορδές , τις ψευδοχορδές και το φωνητικό άδυτο.  Ο αέρας που εκπέμπεται από τους πνεύμονες θέτει σε κίνηση τις φωνητικές χορδές. Μέσα στο φωνητικό άδυτο σχηματίζεται η φωνή που μεταφέρεται διαμέσου του ηχείου προς τα έξω.
Από τους επαγγελματίες χρήστες φωνής μερικοί είναι επιρρεπέστεροι στην πρόκληση φωνητικών διαταραχών, είτε διότι κάνουν φωνητική κατάχρηση, είτε διότι κάνουν κακή χρήση της φωνής τους. Οι επαγγελματίες που παραπονούνται συνηθέστερα για φωνητική κόπωση είναι οι δάσκαλοι, οι καθηγητές μέσης εκπαίδευσης, οι πωλητές, οι υπάλληλοι  υποδοχής, οι γιατροί, οι εκφωνητές της τηλεόρασης και που ραδιοφώνου, αλλά και οι τραγουδιστές κάθε είδους τραγουδιού, που κάνουν πολύωρες πρόβες. Οι επαγγελματίες τραγουδιστές και οι ηθοποιοί είναι πολύ ευάλωτοι χρήστες φωνής επίσης, διότι το παραμικρό πρόβλημα της φωνής τους μπορεί να είναι δυσβάσταχτο και να ανατρέψει το επαγγελματικό τους πρόγραμμα. 
Το εργαστήριο αφορά ηθοποιούς, σπουδαστές δραματικών σχολών, τραγουδιστές, εκφωνητές/δημοσιογράφους, εκπαιδευτικούς και γενικά όσους θέλουν να βελτιώσουν τη χρήση και την επίγνωσή τους πάνω στο φωνητικό όργανο.
Θα μάθουμε να ασκούμε την ολική αναπνοή, με ιδιαίτερη έμφαση στη χρήση του διαφράγματος , πράγμα που θα βοηθήσει στον καλύτερο έλεγχο, δυναμική, αντοχή, ένταση και ποιότητα του ήχου. Θα ανιχνεύσουμε διάφορους τρόπους τοποθέτησης της φωνής/ποιότητα ηχοχρώματος (σημεία πρόσκρουσης του εκπνεόμενου αέρα) π.χ. λαρυγγική, ρινική, μάσκας… και θα ερευνήσουμε τα ηχεία του σώματος. Το εργαστήριο θα ολοκληρωθεί με πρακτική εφαρμογή πάνω σε κείμενα και τραγούδια που θα δοθούν κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

Διδάσκει η Ελεονώρα Αϊβαζίδου Σωρείτης Ηθοποιός-σκηνοθέτης- μουσικός
(Απόφοιτος της δραματικής σχολής του Κ.Θ.Β.Ε., πρώην μέλος του θεάτρου τέχνης Ακτίς αελίου, ιδρυτικό μέλος του eclipses group theater, ιδρύτρια του εργαστηρίου θεάτρου OMNIA)




Ορθοφωνία

Η ορθή χρήση του φωνητικού οργάνου. Μέσα από την αναπνοή, την άρθρωση και την τοποθέτηση της φωνής. Ασκήσεις αναπνοής που ενεργοποιούν και ενδυναμώνουν το διάφραγμα. Εργασία πάνω στην καθαρή και σαφή εκφορά των φθόγγων και των φωνημάτων. Εξερεύνηση των ηχείων στο σώμα και τις διαφορετικές ποιότητες ήχου που μπορούν να παραχθούν. Παιχνίδι με τα ηχοχρώματα και τα σημεία πρόσκρουσης του εκπνεόμενου αέρα.



Θεατρικό τραγούδι

Το τραγούδι ως σύνδεση με τη θεατρική σκηνή. Πότε, πώς και γιατί ξεκινάει ένας ρόλος να τραγουδάει; Τι άλλο μπορεί να είναι ένα τραγούδι επί σκηνής πέρα από  την ανάγκη του ρόλου να εκφραστεί ; Ποια τα εφόδια του ηθοποιού για να ερμηνεύσει ένα τραγούδι; Είναι απαραίτητο αυτό που λέμε «καλή» φωνή; Οι αξίες κι οι αξιώσεις στο θεατρικό τραγούδι και στο θέατρο είναι κοινές. Γιατί το θεατρικό τραγούδι δεν είναι τίποτα άλλο από ερμηνεία ενός ρόλου που εμπεριέχει νότες. 

Πληροφορίες/ Εγγραφές: 6997165761
omniatheater@gmail.com
 https://www.facebook.com/Omniatheater18/